You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:
AlbumTitle | Subtitle | Works | Performers | Record Label | Catalog No |
El arte de fantasia | Luis Venegas de Henestrosa | 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) | Andrew Lawrence-King, The Harp consort | Luis de NarváezHarmonia Mundi | HMU 907316 |
Baylado! | Music of Renaissance Spain | 1. Tan buen ganadico (Encina); 2. De el pobo (Trad.); 3. La dictó Froilan Gomez (Anon.); 4. De la mata (Anon.); 5. Falai miña amor (Milán); 6, Baylado (Comes); 7. Fata la parte (Encina); 8. Con pavor recordo el moro (Milán); 9. La tricotea Samartín (Mudarra); 10. Con Amores (Anchieta); 11. Los braços traygo cansados (Vasquez); 12. Pase el agoa (Anon.); 13. Fantasia que contrahaze la harpa en la manera de Ludovico (Mudarra); 14. Sospirastes, Baldovinos (Milán); 15. El Gran Duque (Ribayaz); 16. Ysabel (Mudarra); 17. De Toril (Anon.); 18. ,Eres, Agueda gloriosa I (Anon.); 19. No querades, fija (Anon.); 20. Eres, Agueda gloriosa II (Anon.) | The Terra Nova Consort | Dorian | DOR 90298 |
The Rose, the Lily & the Whortleberry | Medieval Gardens | 1. Rose, liz, printemps, verdure (Machaut); 2. El mois de Mai/De se debent/Kyrie (Anon.); 3. Hé, Marotele/En la praërie/Aptatur (Anon.); 4. Passerose de beauté (Trebor); 5. Flos regalis (Anon.); 6. Flos regalis: Agnus Dei (Walter Frye); 7. Quam pulchra es (Leonel Power); 8. Soubz les branches / En la rousée / Jolis mois de may (Anon.); 9. Royne des flours (Agricola); 10. Dindiridin (Anon.); 11. En la fuente del rosel (Juan Vasquez); 12. Hortus conclusus (Rodrigo de Ceballos); 13. Aquella mora garrida (Gabriel Mena); 14. Quasi cedrus (Guerrero); 15. Changeons propos (Claudin de Sermisy); 16. Sicut lilium (Brumel); 17. Vidi speciosam (Johannes Lupi); 18. Haec est illa dulcis rosa /Salve (Carpentras); 19. Da le belle contrade d'oriente (de Rore); 20. I vaghi fiori (Arcadelt); 21. Ecce tu pulcher es (Dominique Phinot); 22. Des herbes ai assés (Crequillon); 23. Au ioly bocquet croist la violette (Clemens non Papa); 24. O flos campi (Gombert) | Orlando Consort | Harmonia Mundi | HMU 907398 |