You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:

Buy Classical Music at ArkivMusic.com          


A Partial Luis Milán Discography

AlbumTitle Subtitle Works Performers Record Label Catalog No
Baylado! Music of Renaissance Spain 1. Tan buen ganadico (Encina); 2. De el pobo (Trad.); 3. La dictó Froilan Gomez (Anon.); 4. De la mata (Anon.); 5. Falai miña amor (Milán); 6, Baylado (Comes); 7. Fata la parte (Encina); 8. Con pavor recordo el moro (Milán); 9. La tricotea Samartín (Mudarra); 10. Con Amores (Anchieta); 11. Los braços traygo cansados (Vasquez); 12. Pase el agoa (Anon.); 13. Fantasia que contrahaze la harpa en la manera de Ludovico (Mudarra); 14. Sospirastes, Baldovinos (Milán); 15. El Gran Duque (Ribayaz); 16. Ysabel (Mudarra); 17. De Toril (Anon.); 18. ,Eres, Agueda gloriosa I (Anon.); 19. No querades, fija (Anon.); 20. Eres, Agueda gloriosa II (Anon.) The Terra Nova Consort Dorian DOR 90298
David Munrow Music for Ferdinand and Isabella of Spain | Instruments of the Middle Ages and Renaissance 1. Cancionero musical de Palacio: Donde se sufre, Juana (Anon.); 2. La tricotea Samartin la vea (Alonso); 3. Viva el gran re Don Fernandez con la Reina Don Isabella (Verardi); 4. Ut queant laxis (Alonso Perez de Alba); 5. Virgen bendita sin par (Pedro de Escobar); 6. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Fantasia no 11 (Luis de Milan); 7. Tres libros de musica en cifras: Claros y frescos rios (Alonso de Mudarra); 8. El Cervel (Anon.); 9. En Memoria d'Alixandre "Romance on the fall of Baza" (Juan de Anchieta); 10. Cancionero musical de Palacio: Sola me dexaste (Anon.); 11. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 12. Fantasia no 1 (F Thomas de Santa Maria); 13. Fantasia no 11 (F Thomas de Santa Maria); 14. Fantasia no 25 (F Thomas de Santa Maria); 15. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Aquel caballero, madre (Luis de Milan); 16. L'amor, dona, ch'io te porto (Anon.); 17. In te Domine speravi, per trovar pietà (Josquin Des Préz); 18. Guarda, donna, el mio tormento (Anon.); 19. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 20. Ave, Virgo, gratia plena (Anon.); 21. Ave maris stella (Pedro de Escobar); 22. Cancionero musical de Palacio: Dios te salve, cruz preziosa (Anon.); 23. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 4 on La folia (Diego Ortiz); 24. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 6 on the Romanesca (Diego Ortiz ); 25. ¡Triste España sin ventura! (Juan del Encina); 26. Jançu, Janto (Anon.); 27. Il primo libro di balli a quattro voci: no 4, Caro ortolano (Giorgio Mainerio); 28. Le cuer de vous (Antonio Gardano; arr. Rhaw); 29. Mon petit cueur (Guillaume Le Heurteur; arr. Rhaw); 30. Amour me poingt (Claude de Sermisy); 31. Hellas! Amour (Guillaume Le Heurteur); 32. Entrada Réal (Pedro de Soto); 32. Toccata (Salvatore); 34. Amour organ (Pierre De Manchicourt; arr. Rhaw); 35. Il primo libro di balli a quattro voci: no 19, Ballo anglese (Giorgio Mainerio); 36. Fantasia XI (Milan); 37. Pavana and Variations on the Romanesca (Anon.); 38. La Volta (Anon.) The Early Music Consort of London dir. David Munrow Testament SBT 1251


Luis Milén  |  The Research Periods