You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:

Buy Classical Music at ArkivMusic.com          


A Partial Luys de Narvaez Discography

Luis de Narváez
AlbumTitle Subtitle Works Performers Record Label Catalog No
Isabel I, Reina de Castilla Luces y Sombras en el tiempo de la primera gran Reina del Renacimiento (1451 - 1504) 1. Exultet celum laudibus (vespers hymn) (Anon., CMM 66); 2. Marcha turca (Anon.); 3. Toccata (Anon. CMC 68); 4. Dinos Madre del Donsel (Triana) (CMC 90); 5. Je ne vis oncques (Guillaume Dufay); 6. La Spagna: Danza alta (Francisco de la Torre); 7. Muy crueles bozes dan (Anon. CMC 6); 8. Pavana (Pues que jamás olvidaros) (Juan del Encina); 9. Patres nostri peccaverunt (Johannes Cornago); 10. Viva el gran Re Don Fernando (Carlo Verardi); 11. El que rige y el regido (Juan del Encina); 12. Paseabase el Rey moro (Luys de Narv´ez); 13. Levanta Pascual (Juan del Encina); 14. Lavava y suspirava (Anon.); 15. Bassa & Alta Danza "Mappamundi" (Johannes Cornago); 16. Françeses, ¿por qué rrazón? (Pedro de Toresillas); 17. Sanctus (Anon. CMC 47); 18. España sin ventura (Juan del Encina) 19. Canción en ritmo Quddan de la Nuba Gribt Al Hussein de Marruecos (Tradición de Al-Andalus) 20. Requiem eternam (Pedro de Escobar) La Capella Reial de Catalunya dir. Jordi Savall Alia Vox AV 9838
El arte de fantasia Luis Venegas de Henestrosa 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) Andrew Lawrence-King, The Harp consort Harmonia Mundi HMU 907316
Carolus Maximus Music in the Life of Charles V 1. Heroum soboles (Lassus); 2. Kyrie, Missa Sur tous regrets (Gombert); 3. Gloria, Missa Sur tous regrets (Gombert); 4. Mille regretz (Desprez); 5. Mille regres, La cancion del Emperador del quarto tono de Jusquin (Narvaez); 6. Si qua tibi obtulerint (Lassus); 7. Credo, Missa L'homme armé. (Morales); 8. Jubilate Deo (Morales); 9. Quis te victorem (Crecquillon); 10. Fantasia del octavo tono (Narvaez); 11. Carole, magnus erat (Crecquillon); 12. Mille regres (Gombert); 13. Sanctus, Missa Mille regretz (Morales); 14. Qui collis Ausoniam (Gombert); 15. Agnus Dei, Missa Pro defunctis (Morales); 16. Circumdedurent me (Morales) Pomeriumdir.Alexander Blachly Glissando 779 008-2
Los Ministriles Spaish Renaissance Wind Music 1. La guerra (Mateo Flecha); 2. Calata ala spagnola (Joan Ambrosio Dalza); 3. Fantasia del cuarto tono (Luis de Narváez); 4. Chacona ytaliana "Sencilla pastora" (Anon.); 5. Una sarao de la chacona (Juan Arañés); 6. Espagnoletta (Anon.); 7. Gayta (Anon.); 8. Adorámoste, Señor (Francesco de la Torre); 9. ¡Si abrá en este baldres! (Juan del Encina); 10. Motet (untitled) (Francisco [Ren] Guerrero); 11. Crux fidelis (John, King of Portugal); 12. Panis Angelicus (Frei Manuel Cardoso); 13. Puesque me tienes, Miguel (Francisco Ortega); 14. De la piel de sus ovejas (Pedro Rimonte); 15. Parce mihi (Manuel De Tavares); 16. Alli in Midbar (Anon.); 17. Canario (Anon.); 18. Sospiros, pues que descansa (Alfonso de Mondéjar); 19. Tres libros de musica en cifras: Recuerde el alma dormida (Alonso de Mudarra); 20. Huyd, huyd, o çiegos amadores (Francisco [Ren] Guerrero); 21. Propinan de melyor (Anon.); 22. ¡Ay Jhesús, qué mal frayle! (Anon.); 23. Ojos claros y serenos (Francisco [Ren] Guerrero); 24. ¡Yntolerable rrayo! (Anon.); 25. Pois con tanta graça (Gaspar Fernandes); 26. El Villano (Anon.); 27. Paradetas (Anon.); 28. Baile a finale (Anon.) Piffaro Archiv Produktion 474 232-2


Luys de Narvaez  |  The Research Periods