You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:
AlbumTitle | Subtitle | Works | Performers | Record Label | Catalog No |
Diego Ortiz | Recercedas del Trattado de Glosas 1553 | 1. Recercedas sobre el canto llano "La Spagna"; 2. Recercedas sobre el madrigal "O felichi occhi miei" de J. Arcadelt; 3. Recercedas para viola da gamba sola; 4. Recercedas sobre la canción "Doulce mémoire" de P. Sandrin; 5. Recercedas sobre tenores | Jordi Savall (bass viol); Ton Koopman (hpsd, org); Loren Duftschmid (violone); Rolf Lislevand (vihuela); Paolo Pandolfo (bass viol); Andrew Lawrence-King (harp) | Astrée Naïve | ES 9967 |
Folias Festivas | 1 . Folias echa para mi Señora Doña Tarolilla de Carallenos (Falconieri); 2. Sonata terza per camera (Merula); 3. Fantasia detta la Portia (Falconieri); 4. Jacara (Cabanilles); 5. Folias (Storace); 6. Sonata Decima à 3, Book II ( Castello); 7. Passacalles (Anon.); 8. Folias (Anon.); 9. Canzona à 2 (Bartolomé de Selma y Salaverde); 10. Canzona la Pusterla (Merula); 11. Tiento de septimo tono de dos tiples Pedro de Tafalla; 12. Folies d'espagne (Marais); 13, Ciaconna (Storace); 14. La suave melodia (Falconieri); 15. Recercada quarta la Gamba (Ortiz); 16, Recercada tercera (Ortiz); 17. Canzona la Luisignola (Merula); 18. Sonata in a (Antonio Berta) | Belladonna: Margaret Humphrey (bar vln); Cléa Galhano (recorders); Rebecca Humphrey (bar cello), Barbara Weiss (hpsd) | Dorian | DOR 93228 | |
Ostinato | Falconiero ° Marini ° Merula ° Ortiz ° Pachelbel ° Purcell ° Rossi ° Valente ° Anonimi | 1. Gallarda Napolitana (Valente); 2. Passamezza antico: Zarabanda (Ortiz); 3. Passcalle (Falconiero); 4. Passamezzo moderno (Ortiz); 5. Ciaccona (Falconiero); 6. Ruggiero (Ortiz); 7. Romanesca (Ortiz); 8. Sopra l'Aria di Ruggiero (Rossi); 9. Passacalio (Marini); 10. Canarios (Improv); 11. Ruggiero (Merula); 12. Tres Glosas sobre "Todo el Mundo en general" (Correa de Arauxo); 13. Ciavvona (Merula); 14. Sonata à 2 (Purcell); 15. Three Parts upon a Ground (Purcell); 16. Kanon und Gigue ( Pachelbel ); 17. Greensleeves to a Ground (Anon.) | Hesperion XXI dir. Jordi Savall | Alia Vox | AV 9820 |
Il Cortegiano | Italian Renaissance Music | 1. L'Altre Nocte (Frater Girardus); 2. Poi Che Volse La Mia Stella (Anon.); 3. Pavane "La Cornetta" (Anon); 4. Saltarello "El Marchese" (Anon.); 5. Se Mai Vedet Amanti (Costanzo Festa); 6. Ogni Loco M'Atrista (Costanzo Festa); 7. Pavan "Le Forze D'Hercule" (Anon.); 8. Galliard "La Gamba" (Anon.); 9. Fantasia (Francesco da Milano); 10. Rececarda Quarta Et Settima (Diego Ortiz); 11. Virgine Bella (Bartolomeo Tromboncino); 12. Hor Che'I Ciel Et La Terre (Bartolomeo Tromboncino); 13. Et In Spiritum Sanctum (Enrique Valderrabano); 14. Non E Tempo (Marchetto Cara); 15. Poi Ch'Io Son In Libertade (Antonio Stringari); 16. Recercada (Diego Ortiz); 17. Amor La Tua Virtute (Jacques Arcadelt); 18. Il Bianco Et Dolce Cigno (Jacques Arcadelt); 19. A La Guerra (Bartolomeo Tromboncino) | Giuseppe Zambon (ct); Catherine Daron (fl); Gail-Ann Schroeder (b viol); Andrea Daminai, Jean-Luc Impe (l) | Arcobaleno | AAOC-93682 |
La Sacqueboute | Castello, Ortiz, Falconiero, Morales, Schein, Scheidt, Schütz, Merula | 1. Canon "La Bergamasca" (Scheidt); 2. Sonata 4 (Castello); 3. Sonata 3 (Castello); 4. Sonata 16 (Castello); 5. Passacalle & Ciaccona (Andrea Falconiero); 6. Ciaccona (Merula); 7. Clamabant autem mulieres (Morales) 8. Ricercar (Ortiz); 9. Pavan-Galliarde-Courante-Allemande (Schein); 10. Es steh Gott auf (Schütz) | Les Sacqueboutiers de Toulouse dir. Michel Becquet | Almbroisie | AMB 9929 |
Armada | Music from the courts of England and Spain | 1. Rejoice unto the Lord (Byrd); 2. Diferencias sobre "La dama le demanda" (Antonio de Cabezón); 3. Fantasia (Lopez); 4. Morenica dame (Miguel de Fuenllana); 5. Browning a 3 (Elway Bevin); 6. The Carman's Whistle, MB 36 (Byrd); 7. Psalmes, Sonets and Songs: Come to me, grief, forever (Byrd); 8. Trattado de glosas: Recercada secunda "sobre canto llano" (Diego Ortiz); 9. Fantasia à 5 "Susana un jur" (Hernando de Cabezón); 10. Fantasia de redobles (Miguel de Fuenllana); 11. In angel's weed (Byrd); 12. Dulce memoria (Hernando de Cabezón); 13. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 14. Recercada tercera (Diego Ortiz); 15. Pandolpho 1 "Pour down, you pow'rs divine" (Parsons); 16. Fantasia a 4 (White); 17. Quiento hizo (Esteban Daza); 18. In Nomine a 5 (Picforth); 19. Almain "The Honiesuckle" (Anthony Holborne); 20. Pavan "Paradizo" (Anthony Holborne); 21. Coranto "Fairy Round" (Anthony Holborne); 22. Fantasia a 5 in C major (Byrd); 23. Lachrimae or Seaven Teares: M. Bucton his Galiard (Dowland); 24. Lachrimae or Seaven Teares: Captaine Piper his Galiard (Dowland); 25. Fantasy a 4 (Bull); 26. Lachrimae or Seaven Teares: Lachrimae antiquae (Dowland); 27. Lachrimae or Seaven Teares: M. Nicholas Gryffith his Galiard (Dowland); 28. In Nomine à 5 (Alfonso (II) Ferrabosco); 29. Fantasias (2) à 4 "for the great double bass": Excerpt(s) (Orlando Gibbons); 30. In Nomine à 5 (Orlando Gibbons); 31. Aires for 2 Division Viols in C major: Pavan of Alfonso (Lawes); 32. Aires for 2 Division Viols in C major: Almaine of Alfonso (Lawes); 33. My Ladye Nevalls Booke: A Fancie on C (Byrd); 34. Consort Sett à 5 in C major (Lawes) | Michael Chance (Countertenor), Christopher Wilson (Lute), Paul Nicholson (Harpsichord, Organ), Richard Booth (Bass Viola da gamba), Fretwork | Virgin Veritas | 7243 5 61821 2 7 |
David Munrow | Music for Ferdinand and Isabella of Spain | Instruments of the Middle Ages and Renaissance | 1. Cancionero musical de Palacio: Donde se sufre, Juana (Anon.); 2. La tricotea Samartin la vea (Alonso); 3. Viva el gran re Don Fernandez con la Reina Don Isabella (Verardi); 4. Ut queant laxis (Alonso Perez de Alba); 5. Virgen bendita sin par (Pedro de Escobar); 6. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Fantasia no 11 (Luis de Milan); 7. Tres libros de musica en cifras: Claros y frescos rios (Alonso de Mudarra); 8. El Cervel (Anon.); 9. En Memoria d'Alixandre "Romance on the fall of Baza" (Juan de Anchieta); 10. Cancionero musical de Palacio: Sola me dexaste (Anon.); 11. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 12. Fantasia no 1 (F Thomas de Santa Maria); 13. Fantasia no 11 (F Thomas de Santa Maria); 14. Fantasia no 25 (F Thomas de Santa Maria); 15. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Aquel caballero, madre (Luis de Milan); 16. L'amor, dona, ch'io te porto (Anon.); 17. In te Domine speravi, per trovar pietà (Josquin Des Préz); 18. Guarda, donna, el mio tormento (Anon.); 19. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 20. Ave, Virgo, gratia plena (Anon.); 21. Ave maris stella (Pedro de Escobar); 22. Cancionero musical de Palacio: Dios te salve, cruz preziosa (Anon.); 23. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 4 on La folia (Diego Ortiz); 24. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 6 on the Romanesca (Diego Ortiz ); 25. ¡Triste España sin ventura! (Juan del Encina); 26. Jançu, Janto (Anon.); 27. Il primo libro di balli a quattro voci: no 4, Caro ortolano (Giorgio Mainerio); 28. Le cuer de vous (Antonio Gardano; arr. Rhaw); 29. Mon petit cueur (Guillaume Le Heurteur; arr. Rhaw); 30. Amour me poingt (Claude de Sermisy); 31. Hellas! Amour (Guillaume Le Heurteur); 32. Entrada Réal (Pedro de Soto); 32. Toccata (Salvatore); 34. Amour organ (Pierre De Manchicourt; arr. Rhaw); 35. Il primo libro di balli a quattro voci: no 19, Ballo anglese (Giorgio Mainerio); 36. Fantasia XI (Milan); 37. Pavana and Variations on the Romanesca (Anon.); 38. La Volta (Anon.) | The Early Music Consort of London dir. David Munrow | Testament | SBT 1251 |