You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:

Buy Classical Music at ArkivMusic.com          


A Partial Thomas Crecquillon Discography

AlbumTitle Subtitle Works Performers Record Label Catalog No
Crecquillon Mort m'a privé 1. Oeil eagaré; 2. Missa Mort m'a privé; 3. Mort m'a privé à 5; 4. Caesaris auspiciis; 5. Mort m'a privé à 4; 6. Cur Fernande pater; 7. Le monde est tel; 8. Praemia pro validis; 9. Cogratulamini mihi The Brabant Ensemble dir. Stephen Rice Hyperion CDA67596
Passion & Resurrection Music inspired by Holy Week 1. Woefully arrayed (William Cornysh); 2. Hosanna to the Son of David (Orlando Gibbons); 3. O sacrum convivium (Thomas Tallis); 4. In monte Oliveti, motet for 6 voices, M. vi (S. xi/187) (Orlando de Lassus); 5. O crux, ave, spes unica (Cristóbal de Morales); 6. O vos omnes, qui transitis per viam (Tomás Luis de Victoria); 7. Woefully arrayed (John McCabe); 8. Dum transisset Sabbatum I (John Taverner); 9. Maria Magdalene (Francisco Guerrero); 10. Liber primus sacrarum cantionum: In resurrectione tua (William Byrd); 11. Surrexit pastor bonus (Jean Lhéritier); 12. I am the resurrection (Orlando Gibbons); 13. Congratulamini mihi (Thomas Crecquillon) Stile Antico Harmonia Mundi HMU 807555
Carolus Maximus Music in the Life of Charles V 1. Heroum soboles (Lassus); 2. Kyrie, Missa Sur tous regrets (Gombert); 3. Gloria, Missa Sur tous regrets (Gombert); 4. Mille regretz (Desprez); 5. Mille regres, La cancion del Emperador del quarto tono de Jusquin (Narvaez); 6. Si qua tibi obtulerint (Lassus); 7. Credo, Missa L'homme armé (Morales); 8. Jubilate Deo (Morales); 9. Quis te victorem (Crecquillon); 10. Fantasia del octavo tono (Narvaez); 11. Carole, magnus erat (Crecquillon); 12. Mille regrets (Gombert); 13. Sanctus, Missa Mille regretz (Morales); 14. Qui collis Ausoniam (Gombert); 15. Agnus Dei, Missa Pro defunctis (Morales); 16. Circumdedurent me (Morales) Pomeriumdir.Alexander Blachly Glissando 779 008-2
The Rose, the Lily & the Whortleberry Medieval Gardens 1. Rose, liz, printemps, verdure (Machaut); 2. El mois de Mai/De se debent/Kyrie (Anon.); 3. Hé, Marotele/En la praërie/Aptatur (Anon.); 4. Passerose de beauté (Trebor); 5. Flos regalis (Anon.); 6. Flos regalis: Agnus Dei (Walter Frye); 7. Quam pulchra es (Leonel Power); 8. Soubz les branches / En la rousée / Jolis mois de may (Anon.); 9. Royne des flours (Agricola); 10. Dindiridin (Anon.); 11. En la fuente del rosel (Juan Vasquez); 12. Hortus conclusus (Rodrigo de Ceballos); 13. Aquella mora garrida (Gabriel Mena); 14. Quasi cedrus (Guerrero); 15. Changeons propos (Claudin de Sermisy); 16. Sicut lilium (Brumel); 17. Vidi speciosam (Johannes Lupi); 18. Haec est illa dulcis rosa /Salve (Carpentras); 19. Da le belle contrade d'oriente (de Rore); 20. I vaghi fiori (Arcadelt); 21. Ecce tu pulcher es (Dominique Phinot); 22. Des herbes ai assés (Crequillon); 23. Au ioly bocquet croist la violette (Clemens non Papa); 24. O flos campi (Gombert) Orlando Consort Harmonia Mundi HMU 907398
Fricassée Parisienne   1. Qu'est-ce d'amour ? (Janequin); 2. Une bergère un j our (De Merle); 3. Tant que vivray (Sermisy); 4. Le content est riche (Sermisy); 5. Il est bel et bon (Passereau); 6. Gaillarde pour luth (Morlaye); 7. Un gay berger (Crecquillon); 8. Petite fleur coincte et jolye (Crecquillon); 9. Comment an départir (Clereau); 10, Fantaisie pour luth no. 10 (Morlaye); 11. En m'en venant de veoir (Janequin); 12. Fricassée (Crespel); 13. La prise de Calais - Hardis Françoys (Costeley); 14. Doulce mémoire (Sandrin); 15. Finy le bien (Response de "Doulce memoire") (Certon); 16. Elle craint l'esperon (Costeley); 17. Fricassée (Anonyme - Attaingnant, 1531); 18. Dieu qui conduictz - Echo (Gentian); 19. Je suis Robert (Gentian); 20. D'amours me plains (De Rippe, d'après R. Pathie); 21. A ce matin (Delafont); 22. Las, je m'y plains (Sermisy); 23. Ung jour Robin (Janequin); 24. Mon amy m'avoit promis (Ninot le Petit); Ensemble Clément Janequin dir. Dominique Visse Harmonia Mundi HMX 2908056
Clément Marot Et Ses Musiciens   1. Puis que de vous je n'ay autre visage (Sandrin); 2. Changeons propos (Sermisy); 3. Tant que vivray (Le Roy); 4. Tant que vivray (Bianchini); 5. Tant que vivray (Sermisy); 6. D'ou vient cela? (Le Roy); 7. D'ou vient cela? (Attaignant); 8. D'ou vient cela? (Sermisy); 9. J'ayme le cuer de m'amie (Sermisy); 10. Vous perdez temps (Sermisy); 11. Vous perdez temps (Mittantier); 12. Je suis aymé de la plus belle (Crecquillon); 13. Tu as tout seul, Jan, Jan (Janequin); 14. Tu as tout seul, Jan, Jan (Lupi); 15. Martin menoit son pourceau (Ruffo); 16. Martin menoit son pourceau (Gabrieli); 17. Tetin refait (Janequin); 18. Du laid tetin (Clemens Non Papa); 19. Plus ne suis ce que j'ay este (Janequin); 20. Frere Tibaud (Janequin); 21. Frere Tibaud (Certon); 22. O crualté (Janequin); 23. Un gros prieur (Janequin); 24. Un jour estant seulet (Le Jeune); 26. En m'oyant chanter (Lassus); 27. Si vous n'estes en bon poinct (Lassus); 28. Long temps y a (Susato); 29. Mon cueur se recommande a vous (Turnhout); 30. Mort, sans soleil (Boyvin); 31. Elle s'en va de moy (Le Blanc); 32. Estans assis aux rives aquatiques (Certon); 33. Estans assis aux rives aquatiques (Goudimel); 34. Mon Dieu me paist (Sweelinck); 35. Mon Dieu me paist (Mareschall); 36. Tes jugemens (Le Jeune); 37. Resveillez-vous chacun fidelle (Le Roy); 38. Pere de nous (Caulery); 39. Pere de nous; 40. Misericorde au povre vicieux (Goudimel); 41. Misericorde au povre vicieux (Mareschall); 42. Misericorde au povre vicieux (Le Jeune); 43. D'ou vient cela, seigneur (Champion) Ensemble Per Cantar E Sonar dir. Stéphane Caillat Erato STU 71218 (LP)
El arte de fantasia Luis Venegas de Henestrosa 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) Andrew Lawrence-King, The Harp consort Harmonia Mundi HMU 907316
Italian Renaissance Dances Volume 2 1. Saltarello detto Trivella (Vecchi); 2. Fammi una canzonetta capriciosa "Write me a whimsical canzonet" (Vecchi); 3. La Guamina (Banchieri) ; 4. L'Alcenagina sopra Vestiva i colli (Banchieri); 5. La Pomponazza (Banchieri); 6. Al'arm', aII'arm' "To arms, to arms" (Agostini); 7. GagIiarda detta Tamburin (Anon. Italian a. 1590 - Chilesotti Lutebook); 8. Quand mon mari alloit a la guerre (Anon. Italian a. 1590 - Chilesotti Lutebook); 9. ViIIaneIIa (Anon. Italian a. 1590 - Chilesotti Lutebook); 10. Dove son quei fieri occhi? (Anon. Italian a. 1590 - Chilesotti Lutebook); 11 Fiamenga (Anon. Italian a. 1590 - Chilesotti Lutebook); 12. Non vo' pregare chi non m'ascolta (Vecchi) (Bottegari Lutebook); 13. Poi che pato per te (Anon.)(Bottegari Lutebook); 14. Sola soletta me ne vo (Bottegari )(Bottegari Lutebook); 15. lo visans (Willaert); 16 Più non amo e più non ardo (Anon.)(Bottegari Lutebook); 17. S'amor col tempo / I sotant' arso amore /Ire leggiadre Ninfe (Anon.)(Bottegari Lutebook); 18. Anchor che co'l partire (De Rore); 19. Divisions on "Anchor che co'I partire" (after 16c. models)(Douglass); 20. Fa una canzone senza note nere (Vecchi); 21.O bene mio f am' uno favore (Willaert); 22. Divisions on "Frais et gaillard" (madrigal by Clemens non Papa) (Bassano); 23. Mostrav' in ciel (Vecchi); 24. Onques amour (Crecquillon); 25. Divisions on "Onques amour" (Bassano); 26. Io vorrei pur fuggir (Anon. Italian c. 1590)(Chilesotti Lutebook); 27. Danza (Anon. Italian c. 1590)(Chilesotti Lutebook) ; 28. Ballo Tedesco (Anon. Italian c. 1590)(Chilesotti Lutebook); 29. Content ou non (Crecquillon); 30. S'eguale a la mia voglia (De Rore) Ellen Hargis (sop). Nancy Mayer (alt) (18), Paul O'Dette (l), The King's Noysedir.David Douglass Harmonia Mundi Classical Express HCX 3057127


Thomas Crecquillon  |  The Research Periods