You can help support this site and defray its cost when you purchase recordings on-line through the links below:
AlbumTitle | Subtitle | Works | Performers | Record Label | Catalog No |
El arte de fantasia | Luis Venegas de Henestrosa | 1. Improvisation after Venegas de Henestrosa & Cabezón (Andrew Lawrence-King); 2. Diferencias sobre el canto llano de "La Alta" (Antonio de Cabezón); 3. Mille regretz (Josquin Des Préz); 4. Demandez vous qui me faict si joyeulx (Thomas Crecquillon); 5. Je vous... (Anon.); 6. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 7. Tiento sobre "la Pavana real" (Enríquez de Valderrábano); 8. Soneto a manera de dan¸a (Enríquez de Valderrábano); 9. Diferencias sobre Conde Claros (Luis de Venegas); 10. Pavana con su glosa "after Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 11. Mundo, ¿qué me puedes dar? (Luis de Venegas); 12. Diferencias sobre "La Gallardo" (Antonio de Cabezón); 13. Fuga a 40 "Unum colle Deum" (Luis de Venegas); 14. Miralo cómo llora (Luis de Venegas); 15. Para discanto (Enríquez de Valderrábano); 16. Tiento no 18 (Antonio de Cabezón); 17. Baxa de contrapunto (Luis de Narváez); 18. Canto llano (Anon.); 19. Duo para principiantes no 1 (Antonio de Cabezón); 20. Diferencias (3) sobre "Ave maris stella" (Antonio de Cabezón); 21. Himno a 4 (Antonio de Cabezón); 22. Canto Ilano Beata viscera Mariae Virginis (Antonio de Cabezón); 23. Diferencias sobre "Guárdame las vacas" (Luis de Narváez); 24. Paseavase el rey Moro (Luis de Narváez); 25. Paseavase el rey Moro (Palero); 26. Final "after Mudarra, Cabezón and Venegas de Henestrosa" (Andrew Lawrence-King); 27. De los álamos vengo, madre (Juan Vasquez) | Andrew Lawrence-King, The Harp consort | Harmonia Mundi | HMU 907316 |
Altre Folie | 1500 - 1750 | 1. Folias Criollas (Anon. Peru); 2. Folias Antiguas (Anon. ca. 1500); 3. Pavana Con Su Glosa (Antonio de Cabezon); 4. Fantasia Que Contrahaze La Harpa De Ludivico (Mudarra); 5. La Gamba In Basso, E Soprano (Vincenzo Ruffo); 6. Partita Sopra La Follia (Piccinini); 7. Folias (à 3) Echa Para Mi Señora Doña Tarolilla De Carallenos (Falconiero); 8. Follia (Storace); 9. Faronell's Division (Playford); 10. Folias (Corbetta/Sanz); 11. Follia (Corelli); 12. Diferencias De Folias (Cabanilles); 13. Sonata " La Follia" (Albicastro); 14. Folias Gallegas (Santiago de Murcia); 15. Sonata "La Follia" Opus 1 N. 12 RV 63 (Vivaldi) | Hespèrion XXI | Alia Vox | AV 9844 |
Armada | Music from the courts of England and Spain | 1. Rejoice unto the Lord (Byrd); 2. Diferencias sobre "La dama le demanda" (Antonio de Cabezón); 3. Fantasia (Lopez); 4. Morenica dame (Miguel de Fuenllana); 5. Browning a 3 (Elway Bevin); 6. The Carman's Whistle, MB 36 (Byrd); 7. Psalmes, Sonets and Songs: Come to me, grief, forever (Byrd); 8. Trattado de glosas: Recercada secunda "sobre canto llano" (Diego Ortiz); 9. Fantasia à 5 "Susana un jur" (Hernando de Cabezón); 10. Fantasia de redobles (Miguel de Fuenllana); 11. In angel's weed (Byrd); 12. Dulce memoria (Hernando de Cabezón); 13. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 14. Recercada tercera (Diego Ortiz); 15. Pandolpho 1 "Pour down, you pow'rs divine" (Parsons); 16. Fantasia a 4 (White); 17. Quiento hizo (Esteban Daza); 18. In Nomine a 5 (Picforth); 19. Almain "The Honiesuckle" (Anthony Holborne); 20. Pavan "Paradizo" (Anthony Holborne); 21. Coranto "Fairy Round" (Anthony Holborne); 22. Fantasia a 5 in C major (Byrd); 23. Lachrimae or Seaven Teares: M. Bucton his Galiard (Dowland); 24. Lachrimae or Seaven Teares: Captaine Piper his Galiard (Dowland); 25. Fantasy a 4 (Bull); 26. Lachrimae or Seaven Teares: Lachrimae antiquae (Dowland); 27. Lachrimae or Seaven Teares: M. Nicholas Gryffith his Galiard (Dowland); 28. In Nomine à 5 (Alfonso (II) Ferrabosco); 29. Fantasias (2) à 4 "for the great double bass": Excerpt(s) (Orlando Gibbons); 30. In Nomine à 5 (Orlando Gibbons); 31. Aires for 2 Division Viols in C major: Pavan of Alfonso (Lawes); 32. Aires for 2 Division Viols in C major: Almaine of Alfonso (Lawes); 33. My Ladye Nevalls Booke: A Fancie on C (Byrd); 34. Consort Sett à 5 in C major (Lawes) | Michael Chance (Countertenor), Christopher Wilson (Lute), Paul Nicholson (Harpsichord, Organ), Richard Booth (Bass Viola da gamba), Fretwork | Virgin Veritas | 7243 5 61821 2 7 |
David Munrow | Music for Ferdinand and Isabella of Spain | Instruments of the Middle Ages and Renaissance | 1. Cancionero musical de Palacio: Donde se sufre, Juana (Anon.); 2. La tricotea Samartin la vea (Alonso); 3. Viva el gran re Don Fernandez con la Reina Don Isabella (Verardi); 4. Ut queant laxis (Alonso Perez de Alba); 5. Virgen bendita sin par (Pedro de Escobar); 6. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Fantasia no 11 (Luis de Milan); 7. Tres libros de musica en cifras: Claros y frescos rios (Alonso de Mudarra); 8. El Cervel (Anon.); 9. En Memoria d'Alixandre "Romance on the fall of Baza" (Juan de Anchieta); 10. Cancionero musical de Palacio: Sola me dexaste (Anon.); 11. Tiento para harpa u organo (Alonso de Mudarra); 12. Fantasia no 1 (F Thomas de Santa Maria); 13. Fantasia no 11 (F Thomas de Santa Maria); 14. Fantasia no 25 (F Thomas de Santa Maria); 15. Libro de música de vihuela de mano intitulado El maestro: Aquel caballero, madre (Luis de Milan); 16. L'amor, dona, ch'io te porto (Anon.); 17. In te Domine speravi, per trovar pietà (Josquin Des Préz); 18. Guarda, donna, el mio tormento (Anon.); 19. Diferencias sobre "La Milanesa" (Antonio de Cabezón); 20. Ave, Virgo, gratia plena (Anon.); 21. Ave maris stella (Pedro de Escobar); 22. Cancionero musical de Palacio: Dios te salve, cruz preziosa (Anon.); 23. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 4 on La folia (Diego Ortiz); 24. Trattado de glosas: Recercadas (9) on tenors - no 6 on the Romanesca (Diego Ortiz ); 25. ¡Triste España sin ventura! (Juan del Encina); 26. Jançu, Janto (Anon.); 27. Il primo libro di balli a quattro voci: no 4, Caro ortolano (Giorgio Mainerio); 28. Le cuer de vous (Antonio Gardano; arr. Rhaw); 29. Mon petit cueur (Guillaume Le Heurteur; arr. Rhaw); 30. Amour me poingt (Claude de Sermisy); 31. Hellas! Amour (Guillaume Le Heurteur); 32. Entrada Réal (Pedro de Soto); 32. Toccata (Salvatore); 34. Amour organ (Pierre De Manchicourt; arr. Rhaw); 35. Il primo libro di balli a quattro voci: no 19, Ballo anglese (Giorgio Mainerio); 36. Fantasia XI (Milan); 37. Pavana and Variations on the Romanesca (Anon.); 38. La Volta (Anon.) | The Early Music Consort of London dir. David Munrow | Testament | SBT 1251 |